Site İçi SEO Nasıl Yapılır?
Site içi SEO çalışması ; Google, Yandex, Bing, Yahoo gibi en çok kullanılan arama motorlarında bir web sayfasının üst sıralarda yer alabilme...
Site içi SEO çalışması; Google, Yandex, Bing, Yahoo gibi en çok kullanılan arama motorlarında bir web sayfasının üst sıralarda yer alabilmesi için gerekli olan ilk adımdır. Çünkü hedeflenen anahtar kelimelerde başarı sağlanabilmesi için öncelikle bir web sitesinin kendi ayakları üzerinde durması gereklidir.
Sonrasında sistematik olarak dış SEO çalışmaları yapılarak, site içerisinde optimizasyonu yapılmış sayfaların otoriteri güçlendirilmelidir. Peki, site içi SEO nasıl yapılır bu süreçte nelere dikkat edilmelidir ve organik trafik çekmek için içerikler nasıl optimize edilmelidir?
Site İçi SEO (On Page SEO) Yaparken Nelere Dikkat Etmeli?
Domain seçimine dikkat
edilmeli.
Doğru anahtar kelimeler
araştırılmalı.
Kesinlikle özgün içerik
sağlanmalı.
Meta etiketleri doğru kurgulanmalı.
Site içi linkleme yapılmalı.
İçerik görsellerle
desteklenmeli.
H2, H3, H4 taglarında
anahtar kelime geçmeli.
Url yapısına dikkat
edilmeli.
Hız optimizasyonu yapılmalı.
Mobil uyumluluk kontrol
edilmeli.
W3C standartlarına uygun bir
tasarım oluşturulmalı.
Robots.txt dosyası
incelenmeli.
404
hataları düzeltilmeli.
Yukarıdaki maddeleri uygulayarak, doğru adımlarla On Page SEO çalışmalarınızı
tamamlayabilirsiniz. Sonrasında ise sitenizi güncel tutarak ve belirli
periyotlarda kontroller yaparak, sitenizi çok iyi seviyelere getirmeniz mümkün.
Bu maddelerle sistematik bir şekilde site içi SEO nasıl yapılır detaylıca
bakalım…
Site İçi SEO Nasıl Yapılır?
Domain
Alan adınızın seçimini yaparken anahtar kelimenizle veya
markanızla ilişki olmasına dikkat etmelisiniz. Eğer alan adınızda anahtar
kelime mevcut değil ise rakiplerle yarışmak zor olacaktır. Ayrıca domain
yaşının küçük olması Google SEO
çalışması için bir şey ifade etmezken, 3-4 yaşında bir alan adı Google’a
projenizin uzun vadeli olduğunu ve hemen kapanmayacağını gösterir. Bu yüzden
domain tescil süresi en az 3 yıllık olmalıdır.
Anahtar Kelime
Oluşturulacak içeriğin ana konusu ne ise anahtar kelimede o
olmalıdır. Şuan ki içeriğimizin konusu “Site
İçi SEO Nasıl Yapılır” olduğu için "site içi SEO" kelimesinin,
odak anahtar kelime olarak seçilmesi uygun olacaktır. Başlıkta ve meta
açıklamada ise site içi SEO nasıl yapılır denmesinin sebebi ise uzun kuyruklu
kelimelerden yararlanmaktır. Sizde anahtar kelime seçimi yaparken, ana konuya
bağlı kalarak uzun kuyruklu kelimeleri tercih edebilirsiniz.
Özgün İçerik
Arama motorları özgün içeriğe oldukça fazla önem
göstermektedir. Kopya içerik girmek arama motorları nezdinde kötü bir
alışkanlık olarak görülür ve onaylanmaz. Arama motorlarının tümü içeriğinizin
kopya olup olmadığını anlaya bilecek bir algoritmaya sahiptir. Dolayısıyla SEO
için uğraşıyorsak eğer site içeriklerimizi kesinlikle benzersiz oluşturmalıyız.
Meta Etiketleri
Hedeflenen kelime başlıkta mutlaka kullanılmalı ve
rakiplerden farklı bir Meta Title oluşturulmalıdır. Ayrıca içerik yayınlanmadan
önce meta açıklamasının kesinlikle yazılması gereklidir. Arama motorları,
içeriğinizin neyle alakalı olduğunu anlamaya çalışırken meta açıklamanızı
incelemektedir. Google gibi arama motorları, ilişkili kelimelerin Meta Title ve
Meta Description bölümlerinde yer alan siteleri daha üst sıralarda
çıkarmaktadır.
Site İçi Linkleme
On Page SEO için
yazdığınız yazıların birbirleri arasında referans bağlantılar vermeniz önemli.
Bazı sitelerde mutlaka görmüşsünüzdür; yazı sonunda “Daha Sonraki” ve “Daha
Önceki” butonları ile link inşası oluşturulmaktadır. Oysaki direkt anahtar
kelimenizden vereceğiniz link, arama motorları için daha önemlidir. Bu nedenle
yazı içerisinde birbirleri ile bağlantılı konulara, o konunun anahtar
kelimesinden link vererek site içi yapınızı güçlendirmelisiniz.
H2, H3, H4 Tagları
Site içi SEO
çalışması yaparken H2, H3, H4 taglarını içeriğimizde kullanmak son derece
önemlidir. Google tagları daha çok dikkate alır ve içeriğin onlardan oluştuğunu
benimser. Buna göre aramalarda sitenizi üst sıralara yerleştirir. H2, H3, H4
taglarında mutlaka anahtar kelimenizi ve türevlerini kullanmalısınız.
URL Yapısı
Url yapısını arama motorları ve ziyaretçiler için daha
anlaşılır bir hala getirmek gereklidir. Url’nin sonu
domain.com/kategori/seo.html gibi olmalıdır. Bu sayede sayfa içeriği botlar
tarafından kolayca takip edilebilir ve kullanıcı açısından olumlu bir hava
yaratır.
Hız Optimizasyonu
Hızlı bir web sitesi tüm arama motorlarının istediği en
önemli etkendir. Sitenizin daha hızlı yüklenebilmesi için gerekli dosyaları
optimize edin. CSS ve JS dosyalarının boyutlarını, olabildiğince küçültün.
Sitede kullanılmayan dosyaları, eklenti ve temaları kaldırın.
Resim Optimizasyonu
Kullanıcılarla etkileşimin en önemli yollarından biridir.
Yazı görsellerle zenginleştirilmeli, kullanıcıya dolu dolu bir sayfa
sunulmalıdır. Görsel yüklerken yazınızın içeriği ile uyumu kullanıcı için çok
önemlidir. Görselin dosya isimi ve alt metni ise arama motorları için çok
önemlidir. Ayrıca resim dosyasının boyutunun küçültülmesi, Photoshop ile
hazırlanan resimlerin Save for web şeklinde kaydedilmesi Google SEO çalışması için önerilir.
Mobil Uyumlu/ Temiz Kodlama
Mobil uyumluluk ve W3C standartlarına uygun bir tasarım,
site içi SEO çalışmalarının olmazsa olmaz unsurlarıdır. Web sayfanızın mobil
için uyumlu olup olmadığını, şu bağlantıdan test edebilirsiniz.
404 Hataları
Google, Yandex ve Bing gibi arama motorlarının botları web sitenizi taradığında, bulunamayan sayfalar 404 hatası verir. Genellikle sayfa kaldırıldıysa ya da adı değiştirildiyse kullanım dışı hale geldiği için 404 hataları meydana gelir. Bu sayfaları tespit etmeniz ve ilgili içeriğe yönlendirmeniz gerekmektedir.

Bunların hepsini biliyorum ancak uygulamak zor geliyor. :(
YanıtlaSilOzgün yazılar ve devamlılık sürekli güncel tutmak çok önemli. Ufak tefek birkaç kurala da uyuldu mu yetiyor. Organik okur gelince ancak başardık demek doğru olur.
YanıtlaSilBir dünya eksiğim var benim
YanıtlaSil