Site İçi SEO Nasıl Yapılır?

Site içi SEO çalışması ; Google, Yandex, Bing, Yahoo gibi en çok kullanılan arama motorlarında bir web sayfasının üst sıralarda yer alabilme...

Site içi SEO çalışması; Google, Yandex, Bing, Yahoo gibi en çok kullanılan arama motorlarında bir web sayfasının üst sıralarda yer alabilmesi için gerekli olan ilk adımdır. Çünkü hedeflenen anahtar kelimelerde başarı sağlanabilmesi için öncelikle bir web sitesinin kendi ayakları üzerinde durması gereklidir.

Sonrasında sistematik olarak dış SEO çalışmaları yapılarak, site içerisinde optimizasyonu yapılmış sayfaların otoriteri güçlendirilmelidir. Peki, site içi SEO nasıl yapılır bu süreçte nelere dikkat edilmelidir ve organik trafik çekmek için içerikler nasıl optimize edilmelidir?

Site İçi SEO (On Page SEO) Yaparken Nelere Dikkat Etmeli?

Domain seçimine dikkat edilmeli.

Doğru anahtar kelimeler araştırılmalı.

Kesinlikle özgün içerik sağlanmalı.

Meta etiketleri doğru kurgulanmalı.

Site içi linkleme yapılmalı.

İçerik görsellerle desteklenmeli.

H2, H3, H4 taglarında anahtar kelime geçmeli.

Url yapısına dikkat edilmeli.

Hız optimizasyonu yapılmalı.

Mobil uyumluluk kontrol edilmeli.

W3C standartlarına uygun bir tasarım oluşturulmalı.

Robots.txt dosyası incelenmeli.

404 hataları düzeltilmeli.

Yukarıdaki maddeleri uygulayarak, doğru adımlarla On Page SEO çalışmalarınızı tamamlayabilirsiniz. Sonrasında ise sitenizi güncel tutarak ve belirli periyotlarda kontroller yaparak, sitenizi çok iyi seviyelere getirmeniz mümkün. Bu maddelerle sistematik bir şekilde site içi SEO nasıl yapılır detaylıca bakalım…

Site İçi SEO Nasıl Yapılır?

Domain

Alan adınızın seçimini yaparken anahtar kelimenizle veya markanızla ilişki olmasına dikkat etmelisiniz. Eğer alan adınızda anahtar kelime mevcut değil ise rakiplerle yarışmak zor olacaktır. Ayrıca domain yaşının küçük olması Google SEO çalışması için bir şey ifade etmezken, 3-4 yaşında bir alan adı Google’a projenizin uzun vadeli olduğunu ve hemen kapanmayacağını gösterir. Bu yüzden domain tescil süresi en az 3 yıllık olmalıdır.

Anahtar Kelime

Oluşturulacak içeriğin ana konusu ne ise anahtar kelimede o olmalıdır. Şuan ki içeriğimizin konusu “Site İçi SEO Nasıl Yapılır” olduğu için "site içi SEO" kelimesinin, odak anahtar kelime olarak seçilmesi uygun olacaktır. Başlıkta ve meta açıklamada ise site içi SEO nasıl yapılır denmesinin sebebi ise uzun kuyruklu kelimelerden yararlanmaktır. Sizde anahtar kelime seçimi yaparken, ana konuya bağlı kalarak uzun kuyruklu kelimeleri tercih edebilirsiniz.

Özgün İçerik

Arama motorları özgün içeriğe oldukça fazla önem göstermektedir. Kopya içerik girmek arama motorları nezdinde kötü bir alışkanlık olarak görülür ve onaylanmaz. Arama motorlarının tümü içeriğinizin kopya olup olmadığını anlaya bilecek bir algoritmaya sahiptir. Dolayısıyla SEO için uğraşıyorsak eğer site içeriklerimizi kesinlikle benzersiz oluşturmalıyız.

Meta Etiketleri

Hedeflenen kelime başlıkta mutlaka kullanılmalı ve rakiplerden farklı bir Meta Title oluşturulmalıdır. Ayrıca içerik yayınlanmadan önce meta açıklamasının kesinlikle yazılması gereklidir. Arama motorları, içeriğinizin neyle alakalı olduğunu anlamaya çalışırken meta açıklamanızı incelemektedir. Google gibi arama motorları, ilişkili kelimelerin Meta Title ve Meta Description bölümlerinde yer alan siteleri daha üst sıralarda çıkarmaktadır.

Site İçi Linkleme

On Page SEO için yazdığınız yazıların birbirleri arasında referans bağlantılar vermeniz önemli. Bazı sitelerde mutlaka görmüşsünüzdür; yazı sonunda “Daha Sonraki” ve “Daha Önceki” butonları ile link inşası oluşturulmaktadır. Oysaki direkt anahtar kelimenizden vereceğiniz link, arama motorları için daha önemlidir. Bu nedenle yazı içerisinde birbirleri ile bağlantılı konulara, o konunun anahtar kelimesinden link vererek site içi yapınızı güçlendirmelisiniz.

H2, H3, H4 Tagları

Site içi SEO çalışması yaparken H2, H3, H4 taglarını içeriğimizde kullanmak son derece önemlidir. Google tagları daha çok dikkate alır ve içeriğin onlardan oluştuğunu benimser. Buna göre aramalarda sitenizi üst sıralara yerleştirir. H2, H3, H4 taglarında mutlaka anahtar kelimenizi ve türevlerini kullanmalısınız.

URL Yapısı

Url yapısını arama motorları ve ziyaretçiler için daha anlaşılır bir hala getirmek gereklidir. Url’nin sonu domain.com/kategori/seo.html gibi olmalıdır. Bu sayede sayfa içeriği botlar tarafından kolayca takip edilebilir ve kullanıcı açısından olumlu bir hava yaratır.

Hız Optimizasyonu

Hızlı bir web sitesi tüm arama motorlarının istediği en önemli etkendir. Sitenizin daha hızlı yüklenebilmesi için gerekli dosyaları optimize edin. CSS ve JS dosyalarının boyutlarını, olabildiğince küçültün. Sitede kullanılmayan dosyaları, eklenti ve temaları kaldırın.

Resim Optimizasyonu

Kullanıcılarla etkileşimin en önemli yollarından biridir. Yazı görsellerle zenginleştirilmeli, kullanıcıya dolu dolu bir sayfa sunulmalıdır. Görsel yüklerken yazınızın içeriği ile uyumu kullanıcı için çok önemlidir. Görselin dosya isimi ve alt metni ise arama motorları için çok önemlidir. Ayrıca resim dosyasının boyutunun küçültülmesi, Photoshop ile hazırlanan resimlerin Save for web şeklinde kaydedilmesi Google SEO çalışması için önerilir.

Mobil Uyumlu/ Temiz Kodlama

Mobil uyumluluk ve W3C standartlarına uygun bir tasarım, site içi SEO çalışmalarının olmazsa olmaz unsurlarıdır. Web sayfanızın mobil için uyumlu olup olmadığını, şu bağlantıdan test edebilirsiniz.

404 Hataları

Google, Yandex ve Bing gibi arama motorlarının botları web sitenizi taradığında, bulunamayan sayfalar 404 hatası verir. Genellikle sayfa kaldırıldıysa ya da adı değiştirildiyse kullanım dışı hale geldiği için 404 hataları meydana gelir. Bu sayfaları tespit etmeniz ve ilgili içeriğe yönlendirmeniz gerekmektedir.

Related

seo 6351153945024478089

Yorum Gönder

  1. Bunların hepsini biliyorum ancak uygulamak zor geliyor. :(

    YanıtlaSil
  2. Ozgün yazılar ve devamlılık sürekli güncel tutmak çok önemli. Ufak tefek birkaç kurala da uyuldu mu yetiyor. Organik okur gelince ancak başardık demek doğru olur.

    YanıtlaSil

emo-but-icon

Popüler Yayınlar

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

item
- Navigation -