Xiaomi hakkında bilinmesi gerekenler
https://gazeteankara.blogspot.com/2020/03/xiaomi-hakknda-bilinmesi-gerekenler.html
Son yıllarda çıkardığı ürünlerle her alanda başarı gösteren Xiaomi, teknoloji alanında da parlayan
bir yıldız gibi olmuştur. Dünyanın her yerinde akıllı telefon devlerini geride bırakarak akıllı telefon dünyasını
adeta ele geçirmiştir. Şirket neredeyse her alanda ürün çıkarıp satıyor. Xiaomi
isim olarak küçük pirinç anlamına
geliyor. İsim ve logo olarak hem büyük bir prestije hem de anlamlı bir
felsefeye sahiptir. Böyle kısa bir zamanda ulaştığı konuma bakarsak ileride ne
kadar büyük ve güçlü bir marka olacağını tahmin etmek elbette zor değildir.
Peki Xiaomi böyle güçlü olmayı nasıl başarıyor. İnsanlar neden böyle bir
markayı tercih ediyor. Nasıl oldu da bu kadar popüler hale geldi elbette bunlar
merak konusudur. Xiaomi’nin bu kadar tercih edilmesini birkaç maddede
sıralayabiliriz.
Xiaomi, Kar Marjını Her Zaman %5 Olarak Belirlemiştir.
Şirketin Ceo’u olan
Lei Jun 2018 nisan ayında yaptığı açıklamada, akıllı telefon ve diğer tüm
ürünlerde maksimum kar oranlarını %5 olarak belirlemişlerdir. Ve bu oran hiçbir
zaman değişmeyecektir. İnsanların xiaomi’yi tercih etmelerini en büyük sebebi
ucuz ve kaliteli olmasıdır.
Milyonlarca Ürün Satarak Rekorlar Kitabına Girdi.
2015 yılında 11.11
indirimleri kapsamında en fazla ürün satarak rekor kıran xiaomi, 24 saat içinde
2.112.010 adet satış yaparak guinness rekorlar
kitabına adını yazdırmayı başarmıştır. Akıllı telefon dışında akıllı ev aletleri, priz, mi band
fitness takip cihazı ve televizyon satarak 420 milyon dolarlık satış yaptı.
Birçok şirketin yapamadığını Xiaomi 24 saatte yaptı.
xiaomi 3.6 milyon dolar harcayarak alan adı satın aldı.
2014 yılında
xiaomi.com alan adını 3.6 milyon dolar harcayarak mi.com olarak değiştirmiştir. Çin dışındaki bölgelerde insanların
telaffuz etme konusuna bu şekilde çözüm bulunmuştur. Mi Xiaomi’nin global ismi
haline gelmiştir.
Xiaomi garip ürünlerde üretiyor.
Xiaomi, Google
İle Önemli Bağlantısı Bulunuyor.
Şirket yönetiminde bulunan 3 kişi daha önce Google ile
çalışmış kişilerdir. Lin Bin, Hong Feng
ve Başkan Vekili Hugo Barra Google’dan ayrılarak xiaomi ile çalışmaya
başlamışlardır.
Amerika’da Apple Çin’de ise Xiaomi
Xiaomi birçok kişi tarafında Çin’de Apple olarak isimlendirilmiştir. İsim ve mağaza benzerliğiyle Apple
ile aynı çizgide gidiyor. Ve şu anda Xiaomi, Çin’e hakim durumda.
Xiaomi Ceo’u Lei Jun da giyim ve konuşma tarzı olarak Steve
Jobs’a benzetiliyor.
Xiaomi Reklama Para Harcamadan Büyüyor.
Dünyanın birçok yerinde mağazası bulunan xiaomi, ucuz
ürünler satarak reklama para harcamıyor. Ürünlerini ucuz olması nedeniyle
insanlar tarafından daha fazla tercih ediliyor.
