EVDEN SATIŞ YAPMA TEKNİKLERİ

Tüm dünyayı etkisi altına alan Coronavirüs ülkemiz de de etkisini sürdürüyor. Özellikle vaka artış hızları göz önüne alındığında, etkisi dah...

Tüm dünyayı etkisi altına alan Coronavirüs ülkemiz de de etkisini sürdürüyor. Özellikle vaka artış hızları göz önüne alındığında, etkisi daha da sürecek gibi görünmektedir. Virüs salgını, insan sağlığına etkisinin yanında, kişileri ekonomik olarak olumsuz etkilemekte ve birçok işyeri sahibi hem dükkân açamamaktan hem de evde kalanlar nedeniyle, iş yapamamaktan yakınır hale gelmiştir. Bunun yanında teknolojinin bizlere sağladığı imkânlar iş sektörüne yeni bir boyut kazandırmakla birlikte, özellikle satış aşamasında çeşitli uygulamalar ve internet siteleri sayesinde satışlara kısmen de olsa ivme kazandırdığını söyleyebiliriz. Esnaf ve dükkân sahipleri birçok farklı teknik denese de gerçek anlamda talep gören birkaç satış tekniği mevcuttur. Bunlardan başlıcalarını sizler için sıraladık.

CANLI YAYINLAR

Müşterileri evden çıkmadan satıcılarla buluşturan Facebook’tan canlı yayın satışı yapmak oldukça talep görmektedir. İzleyici sayılarına bakıldığında, bu rakamın küçümsenemeyecek kadar fazla olduğu da bilinen bir gerçektir. Aynı bir işyeri gibi satıcılar canlı yayın açarak, ürünlere gelen tekliflere göre satış yapmaktadırlar. Ürünü maliyeti altına vermek istemeyen satıcılar ise ürüne alt limit koyarak, üstü teklifleri değerlendirmeyi seçebilirler.

Süreç;

Bu oldukça basit bir yöntemdir. Satıcı satmak istediği ürünleri belirler ve çeşitli ilgi alanlarının olduğu gruplarda veya kendi adına canlı yayın açarak müşterilere sunar. Bu satış yönteminde açık artırma yöntemi de kolaylıkla kullanılabilmektedir. Canlı yayını izleyen kişi sayısının çok olması ürün satışlarını olumlu yönde etkilemektedir.

Satış Sonrası;

Ürün gelen en yüksek teklif kabul edilirse alıcının bilgileri istenir ve adrese kargo yöntemiyle gönderim sağlanır. Ödeme şekli satıcılara göre değişse de havale yöntemi veyahut kapıda ödeme yöntemini tercih eden satıcılar mevcuttur. Bu satış yönteminde dikkat edilmesi gerekenlerin başında ise, satıcının güvenilir olması alınan ürünün müşteriye sorunsuz ulaşması gelmektedir.

MARKETPLACE

Yine Facebook tarafından kullanılan bu uygulama satıcılar için pazar yeri gibidir. Her türlü ürünün kolaylıkla bulunduğu uygulama için, ürün sınırı veya herhangi bir ücret bulunmuyor. İletişim mesajlaşma yöntemi ile sağlanırken satıcının telefon numarası istenerek te anlaşma sağlanabiliyor. Yine isteğe bağlı olarak ilanı ücret karşılığında öne çıkarmak görüntülenme sayısı kolaylıkla artırabiliyor.

Süreç;

Uygulamaya satılacak ürünün resmi yüklenir ve durumu açıklamada belirtmek kaydıyla ücreti yazılır. Şehir dışı gelen talepler de müşteri ile anlaşma durumuna göre gönderilebilir.

Satış Sonrası;

Bu yöntem için de alıcı veya satıcı fark etmez karşılıklı güven teyidi mutlaka olmalıdır. Bunu yapmak haksız kazanç sağlamak isteyenlerin önüne geçmektedir. Gerekirse referansta teyit için kullanılabilir.

LET-GO

Kullanılmayan ürünleri satmak amacıyla kurulmuş olan bu uygulama, satıcılar içinde uğrak bir yer haline gelmiştir. Aynı Marketplace gibi, mesajlaşma yoluyla iletişim sağlanan uygulamada her türlü ürüne ulaşmak mümkündür.

Süreç;

Marketplace ile aynı prensibe sahip olan uygulamada, satılmak istenen ürünlerin resmini yükleyip fiyatını belirtmek yeterlidir. Açıklama kısmı detaylandırılırsa, müşteri potansiyeli artmakta ve daha çok görüntüleme almaktadır. Bu uygulama oldukça yaygın olduğu için, haksız kazanç peşinde olanlara karşın dikkatli olunmalı ve faturalı ürünler tercih edilmelidir.

Satış Sonrası;

Alıcı ve satıcının anlaşmasına bağlı olarak gerçekleşen satış sonunda satıcı ve alıcılar için bir de yorum kısmı bulunmaktadır. Bu özelliğin güvenli satıcılara ulaşmak bir anahtar görevi gördüğü unutulmamalıdır.

GARDROPS

Bu uygulamanın diğer satış yöntemlerine karşı tek farkı, sadece elbise ve aksesuar üzerine olmasıdır. Uygulama kullanılmayan eşyalara yönelik olsa da giyim ve mağaza sahipleri de satış için sıklıkla tercih etmektedirler. Öyle ki mağaza mağaza gezmek yerine, yüzlerce farklı model ve bedenler bir tıkla alıcılara ulaşmaktadır.

Süreç;

Aynı diğer uygulamalar gibi satılacak ürünün fotoğraflarının yüklenmesi ve beden ölçüsünün belirtilmesi yeterlidir. Bu uygulamanın bazı eksi yönleri de mevcuttur. Bazen kullanılmış bir ürün sıfır denilerek alıcıların karşısına çıkabilmektedir. Bazen de bedenler de kalıp farkları olduğu için kıyafet küçük ya da büyük gelmektedir. Artı yönlerini de unutmayalım, bazen mağaza da çok fiyatlı olan bir ürün çok uygun fiyatlara satışa sunulabilmekledir.

Satış sonrası;

Satış işlemi anlaşmaya bağlı olsa da ürünün defosuna bedenine dikkat edilmelidir. Özellikle marka ürünlerin orijinallik teyidi mutlaka yapılmalıdır.

Her koşulda olduğu gibi insanlar bu koşulda da virüsün getirdiği zorlukları girişimci ruhları sayesinde teknolojiyi de kullanarak yenmeyi başarmışlardır. Virüsün etkisinin ne kadar süreceği bilinmez ancak bu tarz uygulamaların artacağı beklenen bir durumdur.

 

Related

internet 8684891112953681526

Yorum Gönder

emo-but-icon

Popüler Yayınlar

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

item
- Navigation -